دسته‌بندی نشده

کاربردهای پلاژن تراپی: 👇

فیشیال تخصصی

انواع فیشیال تراپی در مجموعه زعفرانیه و توضیحات تکمیلی

پلاژن تراپی چیست؟

جدیدترین روش جوانسازی پوست بهترین روش لایه برداری پوست با پلاژن میباشد👌💆🏻‍♀️

این روش درمانی مزایای زیادی به همراه دارد از جمله رفع چین و چروک و خطوط ریز ، سفت و محکم شدن پوست صورت ، کاهش زخم‌ها، آکنه‌ها و علائم کشیدگی پوست . همچنین با این روش درمانی می‌توان رنگدانه‌های پوست را به حداقل رساند .
کاهش سلولیت و چربی های زیر پوستی
بازگرداندن حالت کشسانی پوست
کاهش خطوط ریز و چین و چروک
محکم کردن پوست .
از فواید دیگر از دستگاه پلاژن می توان به بالا بردن سطح کلاژن پوست اشاره کرد. این دستگاه به شما کمک می کند که کلاژن سازی را به خوبی انجام دهید. همچنین با آن می توانید به استحکام و جوان سازی پوست خود اقدام نمایید. در بسیاری از موارد بهبود انواع آکنه، کاهش چین و چروک صورت به وسیله این دستگاه صورت می گیرد.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای پلاژن تراپی هستند؟

فواید پلاژن تراپی برای اغلب افرادی که دارای پوستی با ظاهر فرسوده می باشند مناسب است. اگر پوست شما شل شده شما می توانید نسبت به محکم ساختن آن با دستگاه پلاژن اقدام کنید. در واقع یکی از فواید این دستگاه سفت و محکم کردن پوست می باشد.
اگر پوستی کدر دارید، می توانید با استفاده از مزایای این دستگاه پوست خود را احیا نمایید. دستگاه پلاژن برای آن دسته از بانوان و آقایان با خطوط چین چروک مناسب می باشد. معمولاً به دلیل بالا رفتن سن خطوط چین و چروک پدیدار می شوند. یکی از فواید این دستگاه آن است که شما می توانید نسبت به صاف کردن خطوط چین و چروک اقدام نمایید.

کربوکسی تراپی چیست؟


کربوکسی تراپی یک روش درمانی بسیار عالی جهت از بین بردن و درمان تیرگی و پف نواحی اطراف چشم و همچنین از بین بردن سلولیت ها به صورت کاملا غیر تهاجمی میباشد . ژل کربوکسی بسیار مناسب برای خانم هایی است که از ترک های شکم خود بعد از زایمان رنج می برند ، با استفاده از ژل کربوکسی تراپی ، دیگر نیازی به عمل های جراجی تهاجمی با قیمتی بسیار بالا نمی باشد .
افزایش جریان گردش خون با بهره گیری از ژل Carboxytgrapy باعث از بین رفتن چین و چروک های عمیق و سطحی و همچنین کاهش خطوط ، بازسازی کلاژن در لایه های اپیدرم پوست ، از بین بردن چربی ها و سلولیت ها می شود .

مزایای کربوکسی تراپی با ژل کربوکسی برای نواحی اطراف چشم :

ژل کربوکسی موجب می شود جریان خون در سطح پوست صورت به خصوص در نواحی زیر چشم افزایش یافته و سیاهی ها ،پف و گودی زیر چشم پس از چندین جلسه درمانی محو میشود.💆🏻‍♀️

مزایای کربوکسی تراپی :

• روشن کنندگی پوست
• تغذیه پوست
• مرطوب کنندگی پوست
• پاک کنندگی منافذ باز پوست
• سفید کنندگی پوست
• از بین بردن خطوط و چین و چروک های پوست
• رفع تورم و کبودی پوست صورت و بدن
• افزایش متابولسیم پوست
• خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست
• افزایش جریان گردش خون
• جمع کنندگی منافذ باز پوست
• از بین بردن کثیفی ها و آلودگی و سموم روی سطح پوست
• مناسب برای نواحی صورت ، دست ، پا ، سینه ها ، بینی ، شکم ، پشت

جلبک تراپی

جلبک دریایی منبع غنی ای از ویتامین ها، ماده های معدنی و اسید آمینه های موثر است که علاوه بر درمان و تسکین بسياري از بیماریها بعنوان ماسک پوستی هم استفاده می شود. ترکیبات ضد التهابی جلبک دریایی تأثير بسیار مثبتی در از بین بردن و بهبود اکنه پوست دارد. جلبک دارای انواع ویتامین‌ E ،ویتامین C،‌ ویتامینB5، ویتامین B1، ویتامین B6، زینک، منیزیم، مس و بتاکاروتن و بسیاری املاح دیگر است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی با رادیکال های آزاد مقابله می‌کنند و سموم را از پوست می‌زدایند. همچنین به احیاء پوست و توانایی تولید سلول‌های پوستی جدید کمک می‌کنند.

فواید و خواص ماسک صورت جلبک دریایی

ماسک جلبک ضد التهاب:

جلبک دریایی یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین میتواند تمام التهاب پوست را که سبب جوش های قرمز و دردناک می شود را تسکین دهد. تا زمانیکه این التهابات بطور ازاد در صورت شما وجود داشته باشد شما در معرض اکنه ناخوش‌آیند هستید.

ماسک جلبک ابرسانی قوی به پوست:

حتی درصورتی که پوست شما خشک نباشد، احتمالا به دنبال راهی برای حفظ رطوبت پوست خویش هستید. جلبک دریایی میتواند بهترین دوست برای پوست شما باشد برای این که دارای اسیدهای چرب ضروری است که برای پوستی سالم لازم و ضروریست.

ماسک جلبک برای کاهش سموم:

داشتن یکسری از سم ها در داخل پوست شما سبب می شود که پوست شما کسل کننده و بی روح باشد.. درصورتی که به دنبال پوستی زیبا هستید باید از شر این سموم خلاص شوید خوش بختانه، جلبک دریایی به سادگی روی پوست شما قرار میگیرد و مایع اضافی، سلول های مرده و آلودگی های پوست شما را از بین می برد وباعث درخشش پوست شما می گردد .از بین بردن تمامی این سموم، پوست شما را صاف و درخشان تر می کند.

اسید تراپی چیست و چه نقشی در درمان جوش صورت دارد؟

اعمال اسید بر روی پوست برای رفع مشکلات پوستی، اسید تراپی گفته می­ شود. در اسید تراپی پوست که معمولاً برای پوست صورت انجام می­ شود، از اسید ضعیفی که توسط پزشک و متناسب با مشکل پوست شخص تجویز شده است، استفاده می­ شود.
اسید درمانی برای کاهش آکنه با لایه برداری پوست و تمیز نگه داشتن منافذ معروف است. هنگامی که روی پوست قرار می گیرد، برخی از اسیدها ممکن است با کمک به پوست در زدودن سلول های مرده از لایه بالایی و با کاهش قرمزی و تورم (التهاب) عمل کنند. این کار باعث کاهش تعداد جوش های ایجاد شده و تسریع بهبودی می شود.
مزایای اسید درمانی اعمال اسید بر روی پوست برای رفع مشکلات پوستی، اسید تراپی گفته می­ شود. در اسید تراپی پوست که معمولاً برای پوست صورت انجام می­ شود، از اسید ضعیفی که توسط پزشک و متناسب با مشکل پوست شخص تجویز شده است، استفاده می­ شود.
اسید درمانی برای کاهش آکنه با لایه برداری پوست و تمیز نگه داشتن منافذ معروف است. هنگامی که روی پوست قرار می گیرد، برخی از اسیدها ممکن است با کمک به پوست در زدودن سلول های مرده از لایه بالایی و با کاهش قرمزی و تورم (التهاب) عمل کنند. این کار باعث کاهش تعداد جوش های ایجاد شده و تسریع بهبودی می شود.

اسید تراپی اصولی مزایای زیادی برای پوست دارد که به برخی موارد آن اشاره شده است:
• لایه برداری پوست
• تمیز نگه داشتن منافذ
• کاهش آکنه
• درمان جای جوش
• درمان ملاسما
• درمان لکه های کهن سالی
• ضد سالخوردگی و کاهش خطوط ریز
• روشن شدن پوست

تفاوت بین اسید AHA و BHA 👇 AHA ها محلول در آب هستند و بیشتر بر روی سطح پوست کاربرد دارند و گزینه خوبی برای درمان خطوط ریز، بافت و تیرگی پوست می باشند. آلفا هیدروکسی اسیدها احتمالاً مرسوم ترین اسیدهایی هستند که برای پوست استفاده می شوند. برای لایه برداری لایه بیرونی پوست بسیار خوب هستند، پوست را روشن تر، رنگ و بافت پوست را یکدست می کنند و حتی می توانند کمی تولید کلاژن را تحریک کنند.
از طرف دیگر، BHA ها می توانند عمیقاً در منافذ مسدود شده نفوذ کنند و بنابراین در درمان و پیشگیری از آکنه مفید هستند. اسیدهای بتا هیدروکسی در واقع به سبوم که همان روغن است، متصل می شوند. بنابراین وقتی سلول‌های مرده پوست توسط BHA از بین می‌روند، روغن مسدودکننده منافذ با آنها همراه می‌شود.

۴ اسید مورد استفاده در اسید تراپی که به از بین بردن آکنه شما کمک می کند

بنزوئیل پراکسید
بنزوئیل پراکسید بالاترین جایگاه را دارد زیرا مسلماً اسیدی است که به خوبی روی آن تحقیق شده است و اثربخشی آن ثابت شده است. یکی از رایج ترین موادی است که برای درمان آکنه استفاده می شود و آزمایشات و تحقیقات انجام شده روی این محصول گسترده و قطعی است. به طور خلاصه، مفید است.
با این حال، بسیاری از برندها پاک کننده ها و درمان هایی را تولید می کنند که بنزوئیل پراکسید در آنها به صورتی استفاده می شود که برای پوست خیلی تهاجمی است. هرچند این محصولات جوش‌ها را هدف قرار می‌دهند، اما می‌توانند بقیه پوست سالم شما را نیز خراب کنند. بنابراین نکته کلیدی یافتن فرمول بنزوئیل پراکسیدی است که موثر باشد، اما از ترکیبات مرطوب کننده و تسکین دهنده نیز استفاده کند و به گونه ای فرموله شده باشد که برای پوست ملایم تر باشد.
اسید سالیسیلیک
یکی دیگر از اسیدهای فوق ستاره سالیسیلیک اسید است که نوعی BHA (بتا هیدروکسی اسید) است. این ماده در بسیاری از محصولات یافت می شود و به عنوان یک لایه بردار شیمیایی قوی شناخته می شود. این به این دلیل است که ساختار مولکولی آن باعث می‌شود راحت‌تر توسط پوست جذب شود، پس می‌تواند عمیق‌تر به منافذ نفوذ کند، ذرات مسدود کننده منافذ را بشکند و به گردش سلولی سالم کمک کند. این باعث می شود که این اسید به گزینه ای عالی برای جوش های سر سیاه و سر سفید که نتیجه مستقیم مسدود شدن منافذ هستند تبدیل شود.
اسید گلیکولیک
اسید گلیکولیک یکی از انواع AHA (آلفا هیدروکسی اسید) است که کاملا در مورد آن  تحقیق و بررسی شده است. اسید گلیکولیک مانند همتای BHA خود به عنوان یک لایه بردار شیمیایی عمل می کند که به از بین بردن پوست مرده و پاکسازی منافذ کمک می کند. با این حال، اسید گلیکولیک نیز به طور گسترده ای به عنوان یک عامل موثر برای لایه برداری مجدد شناخته شده است. این اسید همراه با تقویت گردش سلولی با خطوط ریز، رنگدانه ها و جای زخم مقابله می کند و همچنین یک اسید آبرسان است، بنابراین کمک می کند تا مطمئن شوید که سد سطحی پوست شما هیدراته و قوی می ماند. اساسا، این یک فوق ستاره چند کاره است که نه تنها جوش ها را کاهش می دهد، بلکه رنگ و بافت پوست را نیز یکدست می کند.
پلی هیدروکسی اسیدها
قطعا PHAها اعضای کمتر شناخته شده خانواده اسیدها هستند.


PHA ها یا پلی هیدروکسی اسیدها معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند اما بسیار مؤثر هستند. تفاوت اصلی آنها اندازه مولکولی بزرگ آنها است، به این معنی که آنها به عمق پوست نفوذ نمی کنند و برای مقابله با مشکلات در سطح پوست، ملایم تر و موثرتر می باشند. علاوه بر این، آنها دارای ویژگی های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که به کاهش قرمزی و سایر علائم سطحی آکنه کمک می کنند. به طور خلاصه، اگر می خواهید لایه برداری شیمیایی انجام دهید، اما پوست حساسی دارید، اسیدهای PHA برای شما مناسب هستند.
اسیدهای دیگری که ممکن است در اسید درمانی استفاده شوند و مزایای آنها👇

اسید آسکوربیک
این احتمالاً شناخته شده ترین اسید می باشد: ویتامین C و یکی از موادی که به طور مداوم توسط متخصصان پوست توصیه می شود، است. تحقیقات منتشر شده زیادی وجود دارد که نشان می دهد ویتامین C می تواند در ضد پیری موثر باشد.
مطالعه ای که در اکتبر 2014 در مجله Drugs in Dermatology منتشر شد، اشاره می کند که این ماده آنتی اکسیدان است (به این معنی که از پوست در برابر حملات محیطی مانند آلودگی محافظت می کند)، تولید رنگدانه را مهار می کند و کلاژن سازی را تحریک می کند.
گفته می شود، ویتامین C تنها در صورتی دارای پتانسیل موثر بودن است که به درستی فرموله و بسته بندی شود. اسید اسکوربیک می تواند به راحتی در معرض نور ناپایدار شود.
اسید آزلائیک
آزلائیک اسید که از مخمر به دست می‌آید، برای رفع لکه‌های تیره استفاده می‌شود، و یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که در درمان ملاسما نیز مؤثر است. (به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، ملاسما لکه های تیره پوست می باشد که اغلب با قرار گرفتن در معرض نور خورشید در دوران بارداری ایجاد می شود.)
با این حال، بیشتر از یک لایه بردار می باشد. آزلائیک فرآیند رنگدانه را در پوست قطع می کند. به طور خاص، این ماده، آنزیم تیروزیناز که در تولید ملانین نقش دارد را مهار می کند. با کاهش تولید رنگدانه، تغییر رنگ به مرور زمان از بین می رود. اگر مبتلا به روزاسه هستید، متخصص پوست ممکن است درمان موضعی با آزلائیک را نیز توصیه کند، زیرا یک ضد التهاب قوی است که قرمزی و تورم را کاهش می‌دهد.
الاژیک اسید
دانشمندان این ترکیب گیاهی را از انواع توت ها، انار یا آجیل دریافت می کنند. مانند آزلائیک، یک روشن کننده پوست شناخته شده است. در واقع، در یک مقاله منتشر شده در مجله داروها در پوست، ترکیب موضعی حاوی ۰.۵ درصد الاژیک و ۰.۱ درصد اسید سالیسیلیک به اندازه یک محصول هیدروکینون ۴ درصد در کاهش رنگدانه موثر بود. هیدروکینون به عنوان استاندارد طلایی برای درمان لکه های تیره در نظر گرفته شده است، اما نگرانی هایی در مورد عوارض جانبی احتمالی مانند خشکی و آزردگی پوست وجود دارند. به همین دلیل، بسیاری از مردم می خواهند به گزینه های جایگزین اما به همان اندازه موثر، مانند اسید الاژیک روی بیاورند.
اسید فرولیک
اغلب، فرولیک را همراه با ویتامین C می یابند. فرولیک ویتامین C را تثبیت می‌کند. (ویتامین E یکی دیگر از تثبیت‌کننده‌های C است.) دلیل این امر این است که طبق تحقیقات گذشته، ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد، همان مولکول هایی که به سلول ها آسیب می رسانند و به پیری پوست کمک می کنند، محافظت می‌کند.
آنتی اکسیدان ها به دنبال رادیکال های آزاد هستند که سراسر دنیا پر از آنهاست. به محض تماس با آلودگی یا نور UV، اکسید می شوند. یعنی: بدون یک ماده تثبیت کننده مانند فرولیک، ویتامین C در اولین باری که بطری را باز و از محصول استفاده می کنید، بی اثر می شود.
فرولیک فقط نقش یک مکمل را بازی نمی کند. بلکه خود یک آنتی اکسیدان است که از ساختارهای کلاژن و الاستین در پوست محافظت می کند و تولید رنگدانه (به منظور روشن کردن لکه های تیره) را کاهش می دهد.
کوجیک اسید
فرآیند تخمیر قارچ باعث تولید اسید کوجیک می شود. از آنجایی که کوجیک اسید تیروزیناز را (که مسئول تولید ملانین، رنگدانه موجود در پوست است)، مهار می کند و به محصولاتی اضافه می شود که ادعا می کنند پوست را روشن کرده و درخشندگی را افزایش می دهند. اما، بر اساس مقاله ای کوچک که در دسامبر 2014 در Photodermatology، Photoimmunology و Photomedicine منتشر شد، نشان داد که به اندازه هیدروکینون (HQ) موثر نیست.
اسید ماندلیک
یکی دیگر از اسیدهای دسته AHA، اسید ماندلیک عصاره ای از بادام تلخ است که خاصیت لایه برداری ملایمی دارد. از آنجایی که به آرامی به پوست نفوذ می کند، همانطور که یک تحقیق در گذشته به آن اشاره کرده، مردم متوجه می شوند که حتی برای انواع پوست های حساس، ماندلیک کمتر از سایر اسیدها تحریک کننده است و همچنین ماندلیک روغن دوست است، یعنی می تواند به تنظیم تولید سبوم کمک کند.
در یک تحقیق کوچک روی ۲۴ فرد میانسال، استفاده از محصول اسید ماندلیک روی پوست، دو بار در روز به مدت چهار هفته، استحکام پوست را تا ۲۴ درصد بهبود بخشید.
اسید فیتیک
حبوبات و دانه ها منبع این AHA با خواص آنتی اکسیدانی هستند. چیزی که در مورد این ترکیبات AHA رایج است این است که آنها در بازسازی سطح پوست و بافت هموار مناسب هستند.
اسید لینولئیک و اسید اولئیک
وقتی صحبت از اسید لینولئیک و اسید اولئیک در مراقبت از پوست می شود، بیشتر در حوزه روغن ها بحث می شود، زیرا که آنها در واقع اسیدهای حقیقی نیستند. در روغن ها، این اسیدهای چرب واکنش داده تا گروه های اسیدی خود را از دست بدهند و تری گلیسیرید تشکیل دهند. به طور کلی، روغن‌هایی که حاوی اسید لینولئیک بیشتری هستند، بافت‌های خشک‌تری دارند که مناسب پوست‌های چرب است، در حالی که روغن‌هایی که حاوی اسید اولئیک بیشتری هستند، غنی‌تر هستند و برای پوست‌های خشک بهتر عمل می‌کنند.
اسید لینولئیک به خودی خود دارای خواص روشن کنندگی رنگدانه است، اما از آنجایی که در روغن ها یافت می شود، برای رسیدن به اثر یکسان باید از محصولی استفاده کنید که فاقد اسید لینولئیک باشد. اسید اولئیک به تنهایی مختل کننده مانع پوستی است و برای کمک به نفوذ داروها به پوست مفید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا سوالی دارید؟

در صورت داشتن هرگونه سوال یا مسئله می توانید از طریق شماره های زیر با همکاران ما تماس گرفته و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

مشاوره تلفنی رایگان